Pomoc - Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji

UKE Serwisy

Ustawienia

Konto użytkownika

  • Instrukcje ogólne

    Aby utworzyć i zarejestrować konto w Systemach informatycznych UKE - Platforma Usług Elektronicznych (PUE) oraz Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji (PIT) - użytkownik musi posiadać Profil Zaufany (co to jest Profil Zaufany), który można założyć poprzez stronę pz.gov.pl.

    Dla Systemów PUE i PIT konto użytkownika jest wspólne. Oznacza to, że nie musi on tworzyć dwóch oddzielnych kont.

    Instrukcja rejestracji konta na PUE i PIT.

    Użytkownik, który jest zalogowany na Platformie Usług Elektronicznych, przechodzi do zakładki „BIZNES” i klika na usługę „Wniosek o założenie konta podmiotu na Platformie Usług Elektronicznych Urzędu Komunikacji Elektronicznej”.

    Instrukcja zakładania konta podmiotu na Platformie Usług Elektronicznych.

    Użytkownik po zalogowaniu w systemie może pracować w różnych kontekstach. Listę dostępnych kontekstów użytkownik może wyświetlić wybierając w menu górnym przycisk „Twoje konto”. Będąc przedstawicielem podmiotu, użytkownik może wystąpić w kontekście tego podmiotu jeżeli jest do tego upoważniony.

    Instrukcja zmiany kontekstu pracy.

    Na stronie głównej (https://pue.uke.gov.pl/) w menu górnym dostępna jest wyszukiwarka formularzy. Po wpisaniu frazy „Sprawozdanie z art …” zostanie wyszukany i wyświetlony odpowiedni formularz.

    Instrukcja wyszukiwania formularzy.

    Platforma PUE umożliwia wypełnianie formularzy sprawozdawczych dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji w sprawie przekazywania danych dotyczących działalności telekomunikacyjnej. Początek edycji formularza użytkownik inicjuje poprzez wybór ikony ołówka na wybranym formularzu.

    Instrukcja wypełniania formularzy na Platformie Usług Elektronicznych.

    Użytkownik w każdym momencie wypełniania formularza może go zapisać, wybierając opcję „Zapisz kopię roboczą”, znajdującą się na dole ekranu : Zapisanie kopii roboczej, nie powoduje przerwania pracy z formularzem, lecz wrócenie do niego w dogodnym dla użytkownika momencie.

    Instrukcja tworzenia kopii roboczej formularzy.

    Użytkownik po wypełnieniu formularza sprawozdawczego może go zapisać i przejść dalej, wybierając opcję „Zapisz i przejdź dalej”, a następnie podpisać dokument.

    Instrukcja podpisywania wniosku i formularza na platformie PUE.

    Osoba zalogowana, po poprawnym wysłaniu wniosku / formularza do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), w folderze „Dokumenty odebrane”, otrzyma potwierdzenie dostarczenia dokumentu do Urzędu w formie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).

    Instrukcja odbioru Urzędowego Poświadczenia Odbioru.

    Dodanie przedstawiciela do podmiotu jest możliwe tylko przez administratora danego podmiotu. Administratorem podmiotu jest najczęściej ten użytkownik systemu PUE, który jako pierwszy wystąpił z wnioskiem o założenie konta dla podmiotu.

    Instrukcja dodawania przedstawiciela do podmiotu.

    Dodanie administratora do podmiotu jest możliwe tylko przez innego administratora danego podmiotu. A pierwszym administratorem podmiotu jest najczęściej ten użytkownik systemu PUE, który jako pierwszy wystąpił z wnioskiem o założenie konta dla danego podmiotu.

    Instrukcja dodawania administratora do podmiotu.

    Po rejestracji w Systemie z wykorzystaniem Profilu Zaufanego należy określić role w jakiej chcemy pracować w Punkcie Informacyjnym ds. Telekomunikacji. W tym celu należy złożyć "Wniosek o dostęp do PIT" poprzez Platformę Usług Elektronicznych. Wniosek znajdziesz na stronie pue.uke.gov.pl w zakładce Biznes.

    Instrukcja wypełniania wniosku o dostęp do PIT.